Sunday, August 1, 2010

mata hati =)



Assalamualaikum semua...apa khabar???khai fa haluka???Alhamdulillah...harap semuanya sihat2 belaka..InsyaAllaah..Dah lama diri ini tidak menulis@menaip@mengepost apa2 dekat entry yg kusam ni..smbil dgar lagu dari hijjaz yg brtajuk mata hati..trasa pulak nak tulis something malam ni....hehe..skrang aku SUPER BUSY..huh..mcm menakutkan ja bunyinya..aku dah x macam dulu lagi..dulu masa tahun satu..zaman yg boleh nak berehat2..goyang2 kaki..tapi sekarang dah tahun dua..dah bnyak tangungjawab@amanah@kerja dan macam2 lagi..tanggungjwab sbg seorang mahasiswa UMP, kakak kpada 4 orang adik2ku, anak kpada kedua PN ROHAYA & EN ZAINON, hamba kepada ALLAH SWT dan sekarang ni sebgai seorang senior kpada adik2 junior pulak..mestilah kena tunjuk akhlak yang baik pda diaorang..

Tiba2 dah mati idea pulak nak tulis apa...xpala..just nak mengisi masa lapang yang ada ni..so untuk sem dua ni aku berazam untuk mndapat DEKAN lagi..aku ingin membahagiakan kedua ibu bapaku yg sehari hari bertungkus lumus mncari rezeki untuk mmbesarkan aku dan adik bradik..hopefully next week ayahku bagi green light utk pulang ke kg halaman..rindu aku pda kg halaman..msa cuti sem hari tu aku balik kg sekejap saja coz mnjalankan tnggunjawabku sbgai FASILITATOR MINDS(minggu induksi siswa) UMP..aku ingin juga berbakti kpada universiti ni selain belajar bersungguh-sungguh..sekurang2nya aku meperoleh pngalaman..dgn bnyak mnyertai program2 sperti nilah dpt aku pratikkan masa aku bekerja nanti..aku belajar mcmana nak communicate dgan msyarakat sekeliling, blajar nak handle sesuatu tugas yg diberikan scara x dirancang..handle adik2 junior dgn pelbagai ragam n macam2 lagi..rasa mcam kita ni dekat denagn masyarakat sekeliling..

Dah menulis pnjang..rasa dh cukup kot utk entri kali ni..lgpun dh khabisan idea dah..so i wish smoga berjaya kepada semua kawan2 serta sahabat2ku..dan hayatilah lirik lagu mata hati ni..

Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih

Hati kalau terlalu bersih
Pandangannya kan menembusi hijab
Hati jika sudah bersih
Firasatnya tepat kehendak Allah
Tapi hati bila dikotori
Bisikannya bukan lagi kebenaran

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
Jasad lahir tumpuan manusia
Utamakanlah pandangan Allah
Daripada pandangan manusia

sekian......

7 comments:

  1. gud luck for stdy n pe2 kje yg ko plan..
    moga2 smuanye brjln lncr..

    ReplyDelete
  2. amin..tq anip..aku pon brharap semoga semuanya brjalan dgn lancar..kita merancang..Allah juga merancang..dan sebaik baik perancangan adalah perancangan daripada Allah..

    ReplyDelete
  3. pagi ni tekejut bila tengok post nih, x sangka pulak ada lagu hijjaz..huhu btw, slamat berjaya jugak..dunia dan akhirat insyaallah..

    ReplyDelete
  4. terkejut???haha..dh lma kot lagu ni..maybe x perasan kot...btw tq hafiz..semoga berjaya di dunia dan akhirat...amin ya rabbal alamin..

    ReplyDelete
  5. tekejut sebab cek pun buh lagu yg sama dlm post mggu lalu..kui3..

    ReplyDelete
  6. haha..mmg sama pon..lawak2..ntah..tergerak hati nak bubuh lagu ni masa dgar dkat laptop..xsangka sama la pulak..

    ReplyDelete

Kawan-kawanku

Puteraku

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Engagement

Daisypath Anniversary tickers

Doa Rabitah

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui bahawa hati-hati ini, telah berhimpun di atas dasar kecintaan terhadapmu, bertemu di atas ketaatan kepada-Mu dan bersatu bagi memikul beban dakwah-Mu, hati-hati ini telah mengikat persetiaan untuk menolong meninggikan syariat-Mu.

Oleh itu Ya Allah, Engkau perkukuhkan ikatannya dan Engkau kekalkan kemesraan hati-hati ini, tunjukilah hati-hati ini akan jalan yang sebenar, serta penuhkanlah hati-hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati dengan limpahan keimanan serta keindahan tawakkal kepada-Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat (pengenalan yang sebenarnya) tentang-Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah doa kami."