Tuesday, December 29, 2009

Semester baru..tahun baru..azam baru..

Assalamualaikum kpada para pmbaca..Rasanya tak terlambat lagi untuk ucapkan Selamat tahun Baru Hijrah pada semua..sempena dengan tahun baru hijrah dan tahun baru 2010 aku menyeru pada diriku juga dan anda untuk menanam azam baru..bak kata pepatah buang yang keruh, ambil yang jernih..di harap tahun baru ni lebih baik dari tahun sebelumnya..kemarin merupakan hari 1st untuk semester kedua..macam biasa la..tidak banyak kelas sangat..lecturer still busy..hari bru start blajar..kali ni aku ambil 19 jam kredit..banyak dari semester lepas..7 subjek kesemuanya iaitu LAN,System Analyse and Design,Operating System,Technical Writing,Database,Data Structure and Algorithm and TITAS..aku berharap semester kedua ni lebih better dari semester satu..aku berazam utk mndapat Kedudukan Cemerlang untuk semester kali ini walaupun subjek yang aku ambil kali ni lebih mencabar..hari ni aku dah belajar untuk subjek Operating System..subjek ni dengar macam sush tapi x tahu la..harap2 boleh ikot..dan hari ni juga belajar System Analyse and Design..rasanya subjek ni merupakan killer subjek kot..teringat kata2 lecturer "if we don't like something it doesn't mean it is not good and if we like something it doesn't mean it is good"..aku akan igat kata2 ni sampai bila2..Pn Wan Maseri ni mcm ibu aku juga la..banyak memberikan kata2 untuk merangsang kita untuk belajar..kagum aku dengan lecturer ni..Pn Wan Maseri ni ciap ada dua PHD lagi..huh hebat..besok ada perjumpaan pula dengan PA..PA nak beri slip pereksa rasanya..so kesimpulannya kita kena mula dari sekarang..pasang azam baru dan mulakan sekarang..kalau kita just pasang niat saja tanpa sebarang tindakan kiranya ia hanyalah sia2 saja..jadi pasang niat beserta dengan practicalnya sekali..stakat ni dulu dapat aku tulis..insyaallah jika diberikan kelapangan aku akan menulis lagi..Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

Kawan-kawanku

Puteraku

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Engagement

Daisypath Anniversary tickers

Doa Rabitah

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui bahawa hati-hati ini, telah berhimpun di atas dasar kecintaan terhadapmu, bertemu di atas ketaatan kepada-Mu dan bersatu bagi memikul beban dakwah-Mu, hati-hati ini telah mengikat persetiaan untuk menolong meninggikan syariat-Mu.

Oleh itu Ya Allah, Engkau perkukuhkan ikatannya dan Engkau kekalkan kemesraan hati-hati ini, tunjukilah hati-hati ini akan jalan yang sebenar, serta penuhkanlah hati-hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati dengan limpahan keimanan serta keindahan tawakkal kepada-Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat (pengenalan yang sebenarnya) tentang-Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah doa kami."